תפוח רקוב: בחודש אחד בלבד, Marvel מבטלת 6 סדרות

רבים נוטים לחשוב כי "Marvel" היא זו השולטת בשוק ההוצאה לאור של חוברות הקומיקס וכי "DC" נפולה על הקרשים, אך מעטים יודעים כי מדובר דווקא בהפך המוחלט. בעוד על גבי המרקע הדבר אמנם נכון לחלוטין, על מדפי חנויות הקמעונאות הוא שגוי מן היסוד. המצב לא ממש טוב, בלשון המעטה - אנשים לא קוראים קומיקס (ואם כבר קוראים, אז בצורה פירטית באינטרנט), השוק נמצא בקריסה. בין החברות מתקיימת תחרות עקובה מדם על עיניי הלקוחות, וכספים רבים נשפכים אך יורדים לטמיון.
תמונה קשורה
בזכות המיתוג מחדש של "Rebirth", שתפס את מלוא תשומת הלב, DC הצליחה להגיע למרכז העניינים. נכון להיום, היא זו ששולטת בנתח השוק העיקרי בתחום, כשכבר במשך חודשים רבים סדרותיה מובילות בגאון את רשימת רבי המכר. Marvel, לעומתה, מדממת למוות, אך בכל זאת מנסה להיאבק ככל הניתן על חייה (בפחות מעשור, היא עברה יותר מחמישה מיתוגים מחדש). אם יש משהו שאין עליו ממש וויכוח, הוא שמשהו שם לא ממש עובד.

בכל זאת, קהל הקוראים מביע נאמנות עיקשת ל-DC בעיקר בגלל האהבה וההוקרה הכנה שהיא מעניקה למעריצים. Marvel, בניגוד גמור לכך, לא פחות ממזלזלת. מיטב הכותבים והמאיירים נמצאים בשורותיה של DC, בעוד מ-Marvel בורחים במהירות (קודם היה זה טום קינג, ועכשיו אפילו בריאן מייקל בנדיס). לקהל נמאס משיווק בלתי פוסק של "#1", אירועים אינסופיים ומיתוגים מחדש שחוזרים על עצמם, והוא מוצא נחמת אמת ב-DC. משהו שם רקוב, כנראה. אבל אף אחד לא ממש מתאמץ לטפל בבעיה.

והינה, במידה והייתם צריכים עוד הוכחה לדבר - בתוך חודש אחד בלבד, Marvel ביטלה 6 סדרות רצות. מה לעשות, המכירות פשוט כושלות. סדרות האקס-מן "Generation X" ו-"Iceman", ואפילו מותג די חזק כ-"Jean Grey", הגיעו לקיצן. גם "Hawkeye" ו-"Luke Cage" סיימו את דרכן, ואפילו חביבת הקהל "The Unbelievable Gwenpool" כבר לא עומדת בקצב.

קלי תומפסון, הכותבת של "Hawkeye", שתסיים את דרכה לאחר כ-16 חוברות, התייחסה לדבר כשצייצה כי "ברור שאני מאוכזבת, אבל אני באמת גאה בספר שלנו, ו-16 הוא מספר עצום בזמננו". גלוי יותר היה דייוויד פ. ווקר, הכותב של "Luke Cage", שדיבר בהרחבה על סיבות הביטול - "הגיע הזמן להיות אמיתי... 'Luke Cage' בוטלה כי היא נמכרה בצורה גרועה. מאד גרועה. יש גורמים שונים שהובילו לנתונים האלו, אבל כולם מסתכמים באותה המסקנה. ההצלחה של גיבורי-על בסרטים, בטלוויזיה ובמשחקי ווידאו נוגעת בקומיקס רק כשאנשים באמת קונים קומיקס. האמת היא שלא הרבה אנשים קונים קומיקס. ברשימת רבי המכר של נובמבר, רק ארבע סדרות הצליחו להימכר ביותר מ-100,000 יחידות. זה עצוב".

באותו נובמבר, דרך אגב, DC הייתה זו שמכרה את אותן ארבע סדרות, כש-Marvel לא חצתה את רף ה-90,000 והסתפקה במיקומים נמוכים יחסית. אתם מוזמנים לראות את הנתונים במלואם כאן. אז כן, המצב לא טוב, ובמיוחד ב-Marvel. מה צופן העתיד? קשה לומר. לחדשות נוספות, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.