מזל טוב: מעבדי הדור השמיני של אינטל הגיעו לשוק; בואו ללמוד על מה חדש

|מאת: אור כהן|

לאחר המון הדלפות, טיזרים, שמועות ובעיקר ציפיות, ענקית הטכנולוגיה הכחולה אינטל משיקה את סדרת מעבדי הדור השמיני שלה תחת השם Coffee Lake לקהל הרחב.
בשמחה ובששון, ענקית הטכנולוגיה אינטל השיקה את סדרת מעבדי הדור השמיני שכולנו חיכינו לה, הכירו את Coffee Lake. סדרת המעבדים החדשה אשר צפויה לחולל את השינוי הגדול ביותר שהתרחש בשנים האחרונות מבחינת כמות  הליבות המסורתיות, יותר מכל סדרת מעבדים שיצאה לשוק כלומר סדרות i3-i7. בשנים האחרונות כמויות הליבות בכל סדרת מעבדים היו די קבועות, סדרת i3 כללה מעבדי 2 ליבות, i5 מעבדי 4 ליבות ו-i7 מעבדי 4 ליבות עם פונקציית ה-HyperThreading. כעת, הגדילה אינטל את כמות הליבות לכ-4,6, 6 ביחד עם Hyperthreading בהתאמה.

אחת המגבלות שהיו קיימות בדורו של Kaby Lake הייתה מהירות המעבדים בסדרות הנמוכות ושליטה ללא עוררין של סדרת ה-i7. לשמחתנו, אין זה המקרה בדור השמיני ואינטל שברה פה שיאים עצמיים עם המעבדים החדשים שלה. מעבד הקצה של הדור החדש הינו ה-i7-8700K בעל יכולת Overclock אבל אני בספק רב שתצטרכו זאת, בעקבות העובדה  שאינטל מניחה לכם אותו עם מצב Turbo Boost לעד כ-4.7Ghz! דבר שאינו מובן מאילו ועד היום יכולנו להגיע למהירויות כאלו רק בשימוש ב-Overclock (דבר שמסיר את האחראיות מהמעבד).

מעבדים נוספים בסדרת הדור השמיני החדש התומכים ב-Overclock הם ה-i5-8600K וה-i3-8300K בעוד שלפי המידע שיש בידינו ה-i5 מגיע עם תדר טורבו מפתיע למדי של כ-4.4Ghz.

עם השקת המעבדים הוכרזה גם לאחר המתנה רבה סוף סוף סדרת הצ'יפים המיועדת עבור המעבדים והיא מה שכולנו ציפינו לה, סדרת ה-300. בעוד שישנם אלו שיתאכזבו שאינטל לא יצרה סדרת צ'יפים ייחודית עבור Coffee Lake, אני רואה זאת בתור התקדמות קדימה ושכנוע נוסף למשתמשי מעבדי ה-Kaby Lake לעבור מסדרת ה-Z270 לסדרת ה-300 החדשה. למרות השינוי בסדרת הצ'יפים לא יתרחש שינוי בתושבת המעבד והיא עדיין תישאר תושבת מסוג LGA 1151.


 

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.