העלילה של "שומרי הגלקסיה 2" פורסמה בויקיפדיה האנגלית עם מגוון ספוילרים, היזהרו!


|מאת: נהוראי כחלון|

לאחר הקרנת הבכורה החגיגית והיוקרתית של "שומרי הגלקסיה חלק 2" שנערכה בסוף השבוע שעבר, זה עתה החלו סביב העולם הקרנותיו הראשונות של הסרט, שהוא אחד מסרטי הקולנוע המצופים ביותר בשנה הנוכחית. אחד מהמעריצים, אשר צפה בסרט, כתב את רשמיו מהצפייה, ופרסם לציבור הרחב את עלילתו המלאה של הסרט.
אמש, עלתה בגרסתו האנגלית של אתר התוכן "ויקיפדיה", האנציקלופדיה החופשית העולמית, עלילתו המלאה של הסרט, מסצנת הפתיחה ועד סצנת הסיום (ואפילו הסצנות שלאחר הכתוביות; חמש, אם התעניינתם). הדבר עורר את תמיהותיהם של רבים, שכן הדבר פורסם כשבוע לפני היציאה לאקרנים, ובכך חשף את תוכנו של הסרט וסיכן כמה מקוראים מזדמנים בספוילרים.

מיד לאחר מכן, דיון ער וגועש החל באתר סביב הנכונות לפרסום עלילתו המלאה של הסרט כשבוע לפני צאתו לאקרנים, שכן רבים עוד אינו צפו בו ועלולים להיתקל בספוילרים. העורכים השונים דנו בעניין רבות ובסופו של דבר, הוחלט כי תפורסם אזהרת ספוילר בראש הפסקה "Plot", בה מופיעה העלילה המלאה, וכי היא תישאר ולא תימחק.

זוהי אינה הפעם הראשונה שמקרה שכזה קורה, וכך היה גם, למשל, עם "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר", שהצית דיון חריף בדבר שבסופו הוחלט דווקא למחוק את העלילה המלאה. כך גם היה עם "אקס-מן: אפוקליפסה", אך בעוד אז העורכים הביעו תמיכה בהשארת העלילה, היא הוסרה בכל זאת לאחר ש-"20th Century Fox" הורתה לעשות כך ב"איום" לפנייה לבית משפט. עם "לוגאן" הדבר דווקא היה שונה, כאשר הוחלט להשאיר את העלילה ו-"20th Century Fox" לא התערבה בנידון. במקרה זה, דיסני לא התערבה בדבר כלל.

לבינתיים, אלא אם יהיה שינוי בדבר, העלילה המלאה עודנה זמינה לקריאה באתר, ונראה כי כך המצב יישאר. למי מכם, משום מה, שרוצה להיחשף לעלילה המלאה, מוזמן להיכנס לאתר ולקרוא, אך אנו דווקא נעדיף לחכות בציפייה עד היציאה לאקרנים וליהנות מהחוויה.

לחדשות נוספות, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.