סיקור ערכות FPS מיוחדות של KontrolFreek

|מאת: לידור אטיאס|

יותר ויותר גיימרים מרחבי העולם תופסים את חוויית המשחק כרצינית במיוחד ורואים את הגיימינג לעיתים כהרבה יותר מתחביב (גם אם הוא תחביב, זה תחביב שהרבה מאוד גיימרים רוצים להצטיין בו). התפיסה הזו תפסה פופולריות רבה בשנים האחרונות ואחד מן התוצרים שלה הם מגוון של כלי עזר לגיימרים שבאים להגביר את הנוחות ולשפר ביצועים.


עבור משחקי מירוצים יש מגוון של הגאים וציוד טכני מורכב במיוחד, ישנם גם כיסאות גיימינג שמיועדים לנוחות מירבית, אבל עבור ז'אנר ה-FPS הומצא משהו מיוחד מבית KontrolFreek - ערכות עזר לשלטי Xbox One ו-PS4 שמטרתם לא רק לספק נוחות מרבית אלא גם לשפר את ביצועי השחקן (עד כמה שניתן). 2 ערכות מיוחדות שכאלה הגיעו אליי, הספקתי להתרשם מהן על גבי מספר משחקי יריות ועכשיו הגיע הזמן לשתף אתכם במסקנות לגבי הערכות.

לפני מספר חודשים הייתי סקפטי מאוד לגבי הערכות הללו, הן נראו לי מגוחכות ועלובות ולא הסתכלתי עליהן ברצינות, רצינות שבדיעבד אני יכול להגיד שהגיעה להן. בשלב מסוים החלטתי לנסותן במקום לשלול מראש, ואקדים ואומר מראש עבור מי שלא מעוניין לקרוא את הכל - לא התחרטתי אפילו לא לרגע.

הערכות שהגיעו אליי הן ערכות בשם "Inferno" וגם "Snipr". שתי הערכות מיועדות למשחקי יריות, אלא שזו השנייה כמובן מיועדת במיוחד למשחקי צלפים כדוגמת Sniper Elite 4 ו-Sniper: Ghost Warrior 3 (הראשון כבר הוגדר על ידינו כהצלחה גדולה ואת השני אנו מקווים לסקר עבורכם גם כן בקרוב).

מה בעצם כוללת הערכות הללו? מדובר בסטיקים מיוחדים שעליכם להלביש על הסטיקים המקוריים של שלטי הקונסולה שלכם, כך שהם יספקו לכם הגבהה, תנועה חלקה יותר ונוחות.

אין בערכות הללו שום דבר שמתערב בתוכן המשחק, הן לא יוסיפו צ'יטים שיגרמו לכם לירות ולכוון טוב יותר, אלא הן כוללות כלים שיעזרו לכם להיות גיימרים טובים יותר במשחקי FPS (כולל במשחקים תחרותיים, הן מותרות לשימוש בהם).
ראשית כל, אני מוכרח לציין לטובה את הנוחות שמספקות שתי הערכות ללא יוצאת מן הכלל. שתי הערכות עוזרות להזיז את הסטיק (ובכך גם את הדמות על המסך) במהירות גבוהה יותר מהרגיל וגם בצורה חלקה יותר מהרגיל. זה אמנם לא מאפשר לכם לעשות סיבובים קיצוניים כמו במחשב, אבל זה כן מאפשר לנוע במשחקים בצורה חלקה יותר וגם לכוון בצורה מדויקת יותר.

לפיכך, אם שאלתם את עצמכם מה המקור לשיפור הביצועים והנוחות - מדובר בתנועה החלקה והמהירה יותר שמספקות 2 הערכות הללו.

שנית, ישנו משטח הסטיקים עצמו - הסטיקים שאתם מקבלים בערכות אינם זהים בצורתם ובמרקמם, והם מגיעים בצורה קצת שונה. ערכת "Inferno" היא הנוחה מבין השתיים ומספקת סטיק סטנדרטי, רך ונעים יותר למגע ביחס לסטיק המקורי.

הסטיק שתספק לכם ערכת "Sniper" הוא קצת יותר אקזוטי ומספק תבנית מרקם צבאית לכל דבר ועניין עם פסים בולטים שהופכים אותה למאתגרת יותר לשימוש, כך שהיא מיועדת באמת בעיקר למשחקי הצלפים וקצת פחות למשחקי יריות אחרים (אך היא ברת שימוש גם בהם).

שלישית, אדבר קצת גם על נוחות התפעול - שתי הערכות מספקות סטיקים שמתלבשים בצורה מאוד נוחה על גבי הסטיקים המקוריים, אין צורך להיאבק בהם ויותר מזה - אם מצאתם את עצמכם נאבקים בהם בזמן הסרתם מהסטיק המקורי או הצמדתם לסטיק המקורי, אתם עושים משהו לא נכון.

לטובת אלו מכם שלא מסתדרים או מעוניינים לדעת לפני רכישה דבר מה לגבי הוראות השימוש, הסבר קצר - על מנת להניח את הסטיקים מהערכות על הסטיקים המקוריים, החזיקו אותם ישר ומעל הסטיק המקורי דחפו אותם בעדינות מטה כמו שאתם לוחצים על הסטיק במשחק לצורך ביצוע של פעולות מסוימות. מומלץ לייצב את הסטיק המקורי בזמן ההכנסה.

שימו לב - לכל קונסולה ערכה ייעודית משלה, אז אם אתם בעלי PS4 אל תרכשו ערכת Xbox One ולהפך. גם אם עשיתם את זה, בשום פנים ואופן אל תנסו להשתמש בערכה של ה-PS4 על גבי שלט Xbox One.

בעניין הסרת הסטיקים המיוחדים מן הסטיקים המקוריים - בעזרת האגודל הרימו את הסטיק המיוחד כלפי מעלה כפי שאתם הולכים קדימה עם דמות במשחק, ובמצב זה, בעזרת האצבע, הסירו את הסטיק המיוחד מעל זה המקורי.
פשוט, נכון? אבל זה לא רק פשוט, אלא גם יעיל, כפי שהסברתי עד כה - הערכות של KontrolFreek יספקו לכם נוחות, שיפור ביצועים אם רק תשתמשו במוצר כמו שצריך, וגם נוחות במידה. ברגע שתתחילו לשחק עם הערכות המיוחדות, לא תוכלו לשחק בלעדיהן כי התחושה באמת עילאית.

ציון סופי: 10 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.