יש להם את האקס: סיכום החדשות העדכניות על היקום הקולנועי של ה"אקס-מן"

מאת: נהוראי כחלון

דווקא כשהיה נדמה כי היקום הקולנועי של ה"אקס-מן" של Fox צועד בדעיכה לעבר סופו המר, פני הדברים השתנו בקיצוניות מקצה לקצה - החלה הפקת סדרת הטלוויזיה הנלווית, הפקת סרט ה"אקס-מן" הבא מתחילה, כוננות לצילומים של "המוטאנטים החדשים", התקדמות ניכרת בהפקת "דדפול 2", סימני חיים מ"אקס-פורס" וחזרה לפיתוח של "גמביט". כדלהלן, למי שפספס, או סתם מצמץ לרגע, סיכום כל העדכונים והחדשות.
כחלק משיתוף הפעולה של Fox עם Marvel, עלתה התכנית להרחיב את היקום הקולנועי גם למחוזות הטלוויזיוניים. כך, זכינו לקבל לא מכבר את יצירת המופת "Legion", ונקבל בקרוב סדרה נוספת. כפי שכבר הוכרז קודם לכן, בריאן סינגר ("אקס-מן", "אקס-מן 2", "אקס-מן: העתיד שהיה" ו"אקס-מן: אפוקליפסה", האחראי להבאתם אל לב המיינסטרים והתודעה הציבורית) יביים את פרק הפיילוט, שפיתוחו נמצא בשיא, כשכעת ההתמקדות המרכזית נמצאת בליהוקי הדמויות. בנוסף, ניתן לספר כי ההפקה המעשית צפויה להתחיל כבר בחודש הבא, וכי זמן לא רב לאחר מכן יחלו כבר הצילומים, עבור, ככל הנראה, שידור בכורה טלוויזיוני בקיץ הקרוב, או לכל היותר בתחילת השנה הבאה.

מהמחוזות הטלוויזיוניים, אעבור במעבר חד היישר אל המסך הגדול. כפי שדיווחנו לכם לפני כמה חודשים, Fox אינה נרתעת במיוחד מהביקורות הקשות שהוטחו כלפי "אקס-מן: אפוקליפסה" וכישלונו המסחרי, ובכוונתה להמשיך לסרט נוסף בסדרת ה"אקס-מן". סימון קינברג, אשר כתב את "אקס-מן: העתיד שהיה" אך גם את "אקס-מן: אפוקליפסה" הבינוני להחריד, ומשמש כארכיטקט היקום הקולנועי, שב למלאכת הכתיבה גם עבור הסרט הבא, אשר עלילתו תתרחש בשנות ה-90 ותתבסס על קשת הסיפור "אקס-מן: סאגת הפניקס האפלה" (אשר כבר עובדה בעבר למסך הגדול, על ידיו, ב"אקס-מן: המפלט האחרון" המזוויע).

כמו כן, שתיקה מחשידה עטפה את הסרט בחודשים האחרונים, אך לפני כשבוע נודע, לפי הכרזתה של סופי טרנר המגלמת את דמותה של ג'ין גריי, כי ההפקה החלה וכי אף יחל, ממש בקרוב, שלב הצילומים. השאלה הגדולה שנותרה היא מי יביים את הסרט בפועל, זאת מפני שכס הבמאי נותר פנוי לאחר שבריאן סינגר הועזב, וכפי שכבר שדיווחנו לכם לפני כמה חודשים, כעת הפך הדבר לשמועה מתגלגלת, ואפשר לספר, אף על פי שהדבר טרם אושר רשמית, כי קינברג ישמש גם כן כבמאי. כפי שדיווחנו לכם, צאתו לאקרנים עשויה להתרחש ב-29 ביוני 2018 בהתאם להתפתחויות האחרונות.

כעת, אל האנטי-גיבור האהוב ביותר בעולם כולו, הלוא הוא, כמובן, דדפול. לאחר השבחים הרבים להם זכה והצלחתו המסחרית המסחררת של "דדפול", קיומו של המשך היה רק עניין של זמן. לא מעט התרחש בהפקתו, אשר, בשלבים מסוימים, החלה להיראות כחלום בדוי שלעולם לא יתממש. בסופו של דבר, לא רק שדיוויד ליטץ' נבחר לביים את הסרט אלא שממש לפני מספר ימים נודע כי דרו גודרד ("מלחמת העולם Z", "להציל את מארק וואטני") הצטרף, יחד עם ריאן ריינולדס, לצוות הכתיבה, במה שמדווח כהתנעה משמעותית בהפקת הסרט. לדברי גורמים מעורבים בהפקה, הליהוקים הושלמו לחלוטין, וצפויים להתפרסם בקרוב לקראת תחילת שלב הצילומים עוד בקיץ הנוכחי. כמו כן, כפי שדיווחנו לכם, צאתו לאקרנים עשויה בהחלט להתרחש ב-2 במרץ 2018 לפי ההתרחשויות האחרונות.

ומדדפול לחבריו - ה"אקס-פורס". הפרויקט, אשר פיתוחו החל כבר לפני כארבע שנים, ב-2013, נותר תקוע במשך זמן רב אך כעת נודע כי החלה התנעתו. לפני כמה חודשים נודע כי סימון קינברג לקח את המושכות המרכזיות לידיו, אך כעת, על מנת שיוכל להתמקד בסרט ה"אקס-מן" הבא, כפי שהוכרז לפני כמה ימים, ג'ו קנהארן ("בחורים רעים 3") נשכר למלאכת הבימוי, ויחד עם ריאן ריינולדס ככותב משנה, השניים יכתבו את התסריט.

יתרה מכך, צוות האנטי-גיבורים, כפי שהוכרז לפני כשלוש שנים, כולל בו את וורפאת', קאנונבול, דומינו, קייבל ורוג, אך ניתן לספר כעת כי אליו יצטרפו גם פסיילוק, ואיך לא, גם דדפול. דמותה של X-23, אשר תופיע בבכורה כבר בסוף השבוע הקרוב ב"לוגאן" הייתה אמורה להיכלל בצוות גם כן, אך כעת נראה כי היא הוסרה ממנו, אף על פי שלפי גורם מעורב בהפקה "היא עוד שם", מה שמרמז על העברתה לתפקיד אחר. הסרט, אגב, ידורג בדירוג גיל R (משמעות הדבר היא שבישראל הוא ידורג ככל הנראה למעל גיל 16 או בליווי הורים, רק אלמנטים אלימים או מיניים קיצוניים במיוחד יהפכו אותו לכזה המיועד לגילאי 18 ומעלה). ההפקה רק החלה וצפויה להתקדם באיטיות, על מנת, על פי גורמים בהפקה, "לייצר את המוצר הטוב ביותר".

ועכשיו, אל המסתורין של "המוטאנטים החדשים". הפרויקט, אשר פיתוחו החל כבר לפני שנים, החל להתקדם לפני כשנה, ולא מכבר החל לצעוד לעבר שלב הצילומים, שיחל כבר במאי הקרוב. הדמויות, כולן, לוהקו, אך זהות השחקנים נשמרת בסוד, זאת בעקבות התעקשות האולפנים להמתין עוד זמן מה. לפי גורם המעורב בהפקה, החלו ההכנות הממשיות לשלב הצילומים, ו"כדאי לחכות לאפריל", ככל הנראה החודש בו נזכה, סוף סוף, להכרזות רשמיות. עם זאת, דבר אינו בטוח, במיוחד בפרויקט הזה, שלפי דבריו של הגורם, "לא סתם מתעכב כבר שנים". כפי שדיווחנו לכם, צאתו לאקרנים עשויה בהחלט להתרחש ב-2 בנובמבר 2018 לפי ההתפתחויות האחרונות.

ואל מי שנראה כבלתי-אפשרי לחלוטין, אך כעת מציג סימני חיים - "גמביט". הפרויקט, שנחשב לאחד המסובכים ביותר בתעשיית הקולנוע בשנים האחרונות, עם כשישה תסריטים שונים שנכתבו לו ושלושה במאים שונים שחתמו אך לבסוף ברחו, שב לפיתוח, ויחל את צילומיו בשנה הבאה, לדבריו של סימון קינברג. מיותר להרחיב על כך שהבטחות כאלו כבר קיבלנו, וכולן נגמרו בכלום ושום דבר.

אז כן, היקום הקולנועי של ה"אקס-מן" לא אבוד כפי שחשבנו, ואולי היה מוקדם להספידו. עתידו, כך משתמע, נראה דווקא מזהיר, אך דווקא בגלל הסיבוכים שראינו עד כה, כדאי לקחת את הכל בעירבון מוגבל. מה נותר לומר, נחיה ונראה.

מה דעתכם על כל זה? לאיזה מן הסרטים החדשים ביקום הקולנועי הזה אתם הכי מצפים לאחר ששמעתם על אנשי המפתח בכל פרויקט? ספרו לנו מה דעתכם ואל תשכחו להישאר מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.