"התקווה 6", "הכל עוד לפניי" - ביקורת הופעה

|מאת: לידור אטיאס|

למרות שלהקת "התקווה 6" הוקמה בשנת 2004 ומאחוריה כבר שבעה אלבומים, חבריה עדיין מרגישים שהכל עוד לפניהם, ומכאן נולד לו האלבום השביעי והחדש של הלהקה "הכל עוד לפניי" שהושק לפני זמן מה בהופעה אדירה וסוחפת ב"האנגר 11", שנוסף לכל הייתה סולד אאוט . כעת הלהקה מתכוונת להמשיך לחרוש את הארץ לאורכה ולרוחבה עם האלבום החדש בסיבוב הופעות וגם אני הייתי שם. תנו לי להגיד לכם רק דבר אחד על כך בתור התחלה - לא התחרטתי על זה כלל.


ראשית ומעל הכל, אני מוכרח לציין כי המסר שהלהקה מעבירה באלבום הזה די מקסים אותי - על אף שחברי הלהקה עברו כל כך הרבה בדרך לפריצה האמיתית והחיבור לקהל ישראלי כה גדול שחובב רגאיי, בכל זאת יש תחושה של התחלה, משל שימר כל חבר וחברה בלהקה את אותה התלהבות מיום הקמת הלהקה, ממש כאילו אותה אש ראשונית בוערת בתוך חברי הלהקה והיא לא מזיקה לאדם, להפך - היא הביאה לנו אלבומים ושירים פנטסטיים עד היום, כאלה שמסוגלים להקפיץ אפילו את השמרנים הגדולים ביותר כפי שטרם ראיתם.

אי לכך ובהתאם לזאת, הופעות הלהקה, רובן ככולן, הן הופעות עמידה. עמידה אני אומר? תנו לי לעמוד על טעותי - הופעות של ריקודים, קפיצות, שמחה ומעל הכל - הנאה טוטאלית.

מי שהגיע להופעה של הלהקה יודע זאת ומי שלא, ובכן, תנו לי לחדש לכם - אתם לא תישארו אדישים ותמצאו את עצמכם משתחררים לכם לאטכם, כל אחד בדרכו הייחודית. חלקכם יזיזו מעט את הרגליים והידיים, חלק ינקשו באצבעות וחלק גם יקפצו וירקדו, זה כבר באמת לא משנה, מפני שהתוצאה היא קהל משוחרר שרוקד, נהנה ושמח, ואם התחושות הללו הן לא דבר מה שאתם מעוניינים בו כמנת חלקכם, אז, רק אז, תוכלו להרשות לעצמכם לוותר על זה.

ובכן, עכשיו מכשקיבלתם רקע על הלהקה והופעותיה, אני בהחלט מרגיש צורך לסבר לכם את האוזן ולהסביר את דבריי. למה הלהקה כל כך מקפיצה? מדוע ההופעות כל כך מהנות? כל זאת ועוד מיד.

מעל הכל ישנו האופן שבו הלהקה מעבירה את השירים שלה בהופעה. הקצביות הזו שמשדרים הנגנים בזה אחר זה וכמובן הסולן המוכשר עומרי גליקמן היא כזאת שהיא אפשר לעמוד בפניה. אם תראו אנשים כל כך שמחים ומחיוכים, אתם כבר תחייכו בעצמכם, אחרי הכל - חיוך זה דבר מדבק.

זה בא לידי ביטוי בקפיצות, ריקודים ומעין חגיגה שנוצרת בצורה מופלאה על הבמה, ובסופו של דבר החגיגה הזו היא הגורם המרכזי לשמחה שמקרינה הלהקה וחבריה על הקהל שבא מכל רחבי הארץ לצפות בהם.

יתרה מכך, הגישה של הלהקה כלפי הקהל היא לא פחות משמעותית. על מה בעצם אני מדבר? הקשר האישי עם הקהל, כזה שבא לידי ביטוי בהקדשות ופניות משעשעות לזוגות וקבוצות של חברים ובני משפחה במהלך הופעות, כל אלו ועוד מצליחים לכבוש לא רק את אלו שזכו למחווה מרגשת אלא גם את הקהל שכולו שפשוט נשבה בלהט הרגע וזוכה לרגעים מרגשים מאוד.

וזה היופי המרכזי של הלהקה, עוד לפני השירים - זה לא צריך לקרות בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, זה צריך לקרות כמו שרק "התקווה 6" יודעת לעשות - פנים אל פנים, בהופעות הלהקה אל מול הקהל שבאמת טרח להגיע ולהאזין, לקפוץ, לרקוד ולהשתולל נוכח ההופעה הנהדרת.

ובכל זאת, עם כל הכבוד לאופן ההגשה, חייבים לדבר על שירי ההופעה ובמיוחד על אלו ששולבו בהופעה מתוך האלבום החדש של "התקווה 6" שכאמור עונה לשם "הכל עוד לפניי" והצליח לתפוס אותי כבר בשלב השם.

אני מוכרח להודות ששטף ההופעה, כזה שכלל גם שירים חדש ואפילו נפתח בשיר הנושא של האלבום החדש וגם שירים ישנים יותר, הרגיש מצוין עד חלקה האחרון של ההופעה, עת הוחלט לשלב בין כמה מן השירים הקצביים ביותר של הלהקה שיר שקט שלא תאם את האווירה בהופעה לפניו ואחריו, ואני מוכרח להגיד שהייתה לכך השפעה.

ובכל זאת, לא הייתי רוצה להכריע את הכף לרעת תכנון ההופעה רק בעקבות הנפילה הזו, פשוט מאוד כי שאר ההופעה הייתה מתוכננת בצורה מופתית ממש, כזו שאנו אוהבים ומצפים לראות אצל "התקווה 6" מידי כל הופעה - מספר מדויק של הבלחות לעבר הקהל, שירים ישנים במינון מדויק, שירים חדשים מצוינים ומרגשים וכמובן כל אותה חגיגה בכל רגע ורגע על הבמה.

אני מוכרח לציין שכמה מן השירים החדשים של הלהקה הצליחו לגעת בי ברמה האישית וזה דבר שנחשב לנדיר במיוחד, מפני שמדובר בהרגשה מיוחדת במינה, במסגרתה השיר ממש מצליח לגעת במאזין ולהתקשר לחייו האישיים באופן חלק ומספק.

מעבר למגע האישי, השירים החדשים היו, רובם, מצוינים ומתאימים להופעה ולאופי הלהקה, תוך שהכיוון שהם הנחילו להופעה מבחינה מוזיקלית וקצבית עלה על דרך המלך וייצר עוד הופעה נהדרת של "התקווה 6".

והשירים הישנים יותר? הם העניקו מגע נוסטלגי להופעה, תוך שחלקם מתחברים אף הם לקהל, ולא לראשונה. מעבר לכך הם בוצעו בצורה נהדרת על ידי הלהקה לאורך כל ההופעה תוך מתן גוון מיוחד לכל שיר ושיר.

בנוסף לכך, מגוון הנגנים על הבמה הוא פשוט יוצא מן הכלל, ובכך גם מגוון כלי הנגינה - חצוצרה, בס, קלידים, גיטרה חשמלית, תופים וכל מה שאתם רק מסוגלים לתאר לעצמכם.
המגוון הזה תרם רבות להופעה והצליח להביא ולהנגיש את השירים לקהל שהגיע להופעה בצורה פנטסטית ועשירה, עם שימוש מועט וממוקד במוזיקה מלאכותית, תוך השמת דגש על כלי הנגינה שעל הבמה, דבר שאני מעריך מאוד.

ציון סופי: 8 מתוך 10

התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.