סיקור המשחק Watch Dogs 2

מאת: לידור אטיאס

Watch Dogs, המשחק המקורי והראשון בסדרת משחקי Watch Dogs, עלה לכותרות כל כך הרבה פעמים עד שקשה לזכור חצי מהכותרות שהיו אודותיו - הדחייה שלו גרמה לאחת המפלות הגדולות בהיסטוריה של Ubisoft בבורסה, הוא סחף אחריו מעריצים רבים אך גם שונאים רבים שלא התחברו לקונספט שלו בשום צורה וממש לא טרחו לנסות אותו או להעניק לו הזדמנות. והפלא זה פלא, Ubisoft צחקה כל הדרך לבנק עם רווחים עצומים ממכירות המשחק המקורי שהובילו להשקת משחק שני. כעת אני כאן בשביל לסקר אותו בהרחבה ולשקף עבורכם עבור מי הוא מתאים, מה טוב בו ומה פחות טוב בו.

עלילת המשחק

עלילת המשחק מתרחשת מעט לאחר אירועי המשחק הראשון, כאשר מאז נהפך איידן פירס (הדמות הראשית ב-Watch Dogs) לאגדה. ארגון ההאקינג המוכר לכל מן המשחק הראשון, הלא הוא "Dedsec", נחשף בפני השחקן, אשר נכנס לנעליו של מרקוס הולווי, האקר צעיר ואתלטי שלא מפחד משום אתגר ומבקש להצטרף לארגון. צעד אחר צעד, הוא נחשף לשערוריות בקנה מידה בינלאומי ומתגייס לארגון במטרה להיאבק במספר גורמים הנחשבים לעוינים.

מבחינה עלילתית, המשחק בסך הכל חביב, מספק דיאלוגים נחמדים וקשרים מעניינים בין הדמויות, כולל כמה רגעים מצחיקים שאתם עשויים למצוא בחייכם שלכם (על אף המציאות היחסית דמיונית שמתוארת ב-Watch Dogs, בכל זאת, אף אחד עדיין לא משנה את האורות ברמזורים ושולט על הנהיגה שלכם).

מה שנחמד במיוחד בעלילה (ולמעשה גם במשחקיות) הוא קיומן של כל מיני עלילות צד גדולות יותר וגדולות פחות, כך שאנו מקבלים מספר סיפורים נוספים מעבר לסיפור הראשי, בין היתר כדי להתמצות במציאות השנויה במחלוקת והמוזרה במיוחד בעולם של Watch Dogs 2.

משחקיות

מבחינת המשחקיות, Watch Dogs 2 מספק משחקיות טובה למדי - האנימציות השונות בה מתפקדות כמו שצריך בנפרד ומסונכרנות בצורה טובה זו בזו, מערכות המשחק השונות משולבות בצורה טובה זו בזו עם (יחסית) מעט באגים, אלמנטים כמו נהיגה, אשר היו מאוד פלסטיים ולא מהנים במשחק הקודם, לפתע נעשו נהדרים וממצים עד מאוד. אלא שעל כל אלו מוטל צל אדיר של אי-חידוש, דבר בו הבחנתי כבר משלב הטריילרים כאשר המשחק עצמו לא הפתיע אותי בעניין. אבל לפני הביקורת, אציין כמה שבחים להם ראויה המשחקיות.

ראשית, חלק ניכר מהמשחק הוא נושא הפארקור והתנועה, נושא שנחשב למשמעותי מאוד בהתחשב בכך שאתם נדרשים לבצע תמרונים כאלה ואחרים מבחינה פיזית, ואם האנימציות שמציגות את הביצועים שלכם יהיו לא טובות או חלילה מסונכרנות בצורה לא טובה (התערבות בזמן אנימציה הייתה גורמת לבאג או לתקלה) הדבר פוגם בחוויית המשחק והופך אותה אוטומטית להרבה פחות מהנה מאשר היא הייתה אמורה להיות.

אלא שכפי שכבר ציינתי, בתחום האנימציות Watch Dogs 2 עושה עבודה טובה מאוד וממש לא קרוב לכישלון כזה או אחר. ההצלחה של האנימציות במשחק נובעת גם מהעובדה שכל אנימציה לגופה תוכננה כמו שצריך ובצורה ריאליסטית מאוד ללא חריגות כאלה ואחרות, וגם מהעובדה שהסכנרון בין האנימציות נעשה בצורה מצוינת ולא גורר אחריו תקלות או באגים כאלה ואחרים.

שנית, אני מוכרח לתת מילה טובה למתכנתים שעבדו על הפרויקט - ב-Watch Dogs הראשון הנהיגה הייתה אחד מעקבי אכילס הגדולים של המשחק, היא הרגישה פלסטית כמו כל משחקי ה-NBA Live החדשים וקלקלה ופגמה בחוויית המשחק. 

אלא שנראה כי ב-Ubisoft לקחו ברצינות רבה את התלונות על הנהיגה, שכן ניכר כי הפיתוח שעומד מאחורי הנהיגה ב-Watch Dogs 2 הוא מושקע בהרבה ולכן יש פירות - הנהיגה החדשה מהנה ומרגישה חיה עד מאוד, גם ברכבי המירוץ המהירים מאוד שקיימים במשחק וגם ברכבים המשפחתיים או הקטנים יותר שנועדו למהירויות נמוכות יותר.

האחיזה בכביש משודרגת ומרגישה אחרת לגמרי (במובן הטוב של המילה), כאשר הפניות והשליטה על האוטו גם כן שופרו מאוד והחליפו את המקבילות הרעות שלהם משנת 2014, עת הושק Watch Dogs. הפקת הלקחים הזו היא לא מובנת מאליו ולפיכך אני משבח את החברה על נקיטת הצעד הזה.
שלישית, מערכת הירי במשחק גם כן יחסית מוצלחת עם מגוון לא רע בכלל של נשקים, כוונות טובות ואפקטים נהדרים שאופפים כל ירייה או פיצוץ. הדבר הזה חשוב מאוד בהתחשב בכך שהירי נחשב לכלי מרכזי בהתקדמות במשחק. חשוב מאוד לציין שגם ההרג הידני עובד מצוין ומלווה במגוון אנימציות מדליקות למדי.

אלא שלאחר כל כך הרבה תשבוחות, אני מוכרח לציין את הביקורת הנוקבת שלי כנגד המשחק - הוא לא מחדש כמעט כלום בהתייחס ל-Watch Dogs הראשון.

כאשר Watch Dogs הושק, היה ניכר לכל שמדובר בקונספט חדש, ובדיוק מהסיבה הזו הוא זכה למעריצים רבים אך גם לשונאים לא מעטים. כעת נראה שבמקום להמשיך את המגמה שבעקבותיה נולד Watch Dogs, בחרו ב-Ubisoft לעשות חצי עבודה וכל מה שהם מציגים במשחק הזה זה את אותו עולם של פריצות והאקינג מנקודת מבט מעט שונה, אך ללא תוספות משמעותיות והרות גורל שישפיעו על המשחק באמת וישנו את האופן שבו אנו משחקים בו לטובה.

במקום לנסות לחדש במקום בו ניתן לחדש כל כך הרבה, בחרו ב-Ubisoft את הדרך הקלה ביותר להפיק משחק חדש - המשך דומה מבחינה משחקית אך שונה עלילתית, ותנו לי להגיד לכם את זה חד וחלק - שינוי עלילתי במקרה של משחק וידאו בעלות של מאות שקלים הוא בלתי מספק, אלא אם כן לא שיחקתם במשחק המקורי.

דבר נוסף שאני חייב לציין לשלילה הוא המולטיפלייר של המשחק - מסיבה כלשהי, לכל אורך שעות המשחק שלי, ניסיתי להתחבר מספר פעמים אל המולטיפלייר לאחר שהוא הוכנס למשחק, אך מסיבה כלשהי המשחק פשוט מאוד לא איפשר לי את זה ורק הציע לי רכישת מנוי מולטיפלייר ייעודי שכבר היה ברשותי, כך שהנושא הזה הוא אכזבה אחת גדולה עבורי.

גרפיקה

בנושא הזה כמעט ואין לי מילה רעה - הגרפיקה שמציג Watch Dogs 2 היא נהדרת וכמובן יפה ואיכותית יותר מזו שראינו ב-Watch Dogs המקורי.

העולם החדש, סן פרנסיסקו, הוא פשוט יפהפה, אין דרך אחרת לומר זאת. העיר כולה מודלה בצורה פשוט נהדרת תוך השמת דגש על פרטים גדולים כקטנים (זה כמובן כולל את גשר שער הזהב המפורסם בעיר). העיר עצמה מחולקת למספר סוגים של אזורים, כאשר כל אזור כולל יופי מעט אחר, חלקם בעלי יופי פראי יותר וחלקם מציגים יופי שהוא אורבני ועירוני, ויש מספיק מהכל לכולם.

מגוון האזורים במפת המשחק רק מעבים את יופיו של המשחק ומוסיפים נקודות זכות לגרפיקה הנהדרת שהוא מציג. מראי הנוף השונים תורמים מאוד להנאה מן המשחק ויש לציין כי לא יזיק לעצור שנייה ופשוט להביט על הנוף, מפני שהוא בהחלט מהפנט בחלק מהמקרים.

בנוסף לכך, אני מוכרח לציין לטובה את דמויות המשחק שעוצבו בצורה נהדרת עם קונספט אמנותי משגע, מראות מאוד מקוריים ויצירתיים ויש לציין כי מדובר גם בביגוד, גם בפנים וגם בגופות של הדמויות - הכל עוצב מא' ועד ת' ללא קיצורי דרך או ניסיונות לצאת ידי חובה בעיני השחקנים.

סיכום ומסקנות

לסיכום, Watch Dogs 2 הוא לא המשחק לו אני ציפיתי, אבל הוא בהחלט צפוי לספק שעות של הנאה להרבה מאוד מעריצים מסביב לעולם - משחקיות מהנה במיוחד אך שמרנית ביחס למשחק המקורי, גרפיקה נהדרת ואלמנטים משופרים לחלוטין יספקו אתכם עד מאוד.

ציון סופי: 7.5 מתוך 10

תודה רבה ל"הד ארצי" על סיפוק עותק הסקירה למשחק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.