סיקור המשחק LEGO Harry Potter Collection

מאת: לידור אטיאס

במרוצת השנים זכו גיימרים לשחק ב-2 משחקים מרכזיים של LEGO Harry Potter - האחד היה LEGO Harry Potter Years 1-4 ומשנהו היה LEGO Harry Potter Years 5-7. כל אחד מהם נחשב למשחק טוב ואהוב על הקהל למדי, כך שלאחרונה הוחלט להביא גרסאות מחודשות של שניהם באוסף אחד אל ה-PS4. האוסף הזה זכה לשם המובן מאליו LEGO Harry Potter Collection ועכשיו שהוא בחנויות הגיע הזמן שגם אנחנו נגיד לכם, כמו רבים אחרים, מה אנחנו חושבים עליו לאחר בדיקה מקיפה שלו.

משחקיות

המשחק אמנם יצא לא רחוק בכלל מהשקת סרט הספין-אוף לסדרת סרטי "הארי פוטר" שהוא כמובן "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", אך בכל זאת קשה לי לראות את קהל היעד של המשחק, זאת משום שהיכולת שלו לאתגר מבוגרים ואפילו בני נוער היא לא גבוהה במיוחד, מפני שמדובר בעוד משחק LEGO - זה נכון לגבי כל אחד משני המשחקים הכלולים באוסף (אותם ילדים ששיחקו במשחקים המקוריים כבר מעבר לגיל היעד, לפחות חלק נכבד מתוכם).

ובכל זאת, המשחקיות מן המשחקים המקוריים נשמרה כמו שצריך והובאה על הדור הנוכחי על הצד הטוב ביותר עם מינימום באגים (אם בכלל), שליטה מאוד נוחה (דבר חשוב מאין כמותו בכלל, ובפרט כשמדובר בילדים שמשחקים במשחקים הללו הרבה מאוד פעמים) ואותם אלמנטים אהובים שגרמו לקהל להתאהב במשחקי ה-LEGO של הארי פוטר.

מיפוי הכפתורים וממשק המשתמש מאוד נוחים לשימוש, כך שניתן ללמוד את השימוש הבסיסי במשחק בקלות, ולאחר מכן להתפתח לכיוונים נוספים ומורכבים קצת יותר.

מעבר לכך, האנימציות במשחק עצמו מאוד מהוקצעות, הן השתמרו ממש כמצופה במעבר מהדור הישן לדור החדש, ובאופן אישי אני מוכרח לציין כי כמעט ולא נתקלתי באי אלו באגים הקשורים לאנימציות במשחק.

יש כמובן לציין כי בכללותו, המשחק לא רק נוח ובעל שליטה ממש לא מסובכת, אלא הוא גם מהנה, כולל מספר אלמנטים בכל שלב ושלב ומאתגר את החשיבה של ילדים, שהם, כאמור, קהל היעד המרכזי של המשחק הזה. יש בו את הקסמים המפורסמים שמהווים אלמנט מרכזי בעולם של הארי פוטר, אלמנטים חוזרים ממשחקי LEGO קודמים, כדוגמת קוביות הזהב שתפקידן לאתגר אתכם מעבר למשחק הבסיסי, ועוד.

יש כמובן לציין לטובה את כל עניין הדמויות במשחק, שכן, החלק אולי הכי קשה במשחקים הללו הוא איחוד הקונספט האמנותי של העולם שבא לידי ביטוי במשחק וכמובן הקונספט האמנותי של LEGO. המוחות שעומדים מאחורי יצירת הדמויות הללו הצליחו לייצר גרסאות חמודות וסימפטיות של כמה מן הדמויות היותר רעות בעולם.

המגמה נמשכת גם כאן, כאשר כל הדמויות מעולמו של הארי פוטר מקבלות גרסת LEGO הולמת משלהן, הן חביבות מתמיד וכל העניין הזה תורם עד מאוד לחוויית המשחק ולהנאה ממנו, שכן הדמויות הן חלק ניכר ומשמעותי מתוך כל הקונספט של המשחק, אשר במקרה זה לחלוטין עומד בבסיסו.

גרפיקה

כידוע לכם - משחקי ה-LEGO השונים לעולם לא נודעו בזכות הגרפיקה המרשימה שלהם, אלא בעיקר בזכות היכולת שלהם להביא לידי ביטוי דמויות מסוגים שונים בקונספט אמנותי ייחודי. 

במקרה הזה בהחלט אפשר להגיד שהגרפיקה הותאמה כהלכה לדור הנוכחי עם כל ההתאמות הנדרשות - הטקסטורות איכותיות יותר, המודלים מהוקצעים הרבה יותר, כל עיצוב המשחק מודרני יותר, ואין ספק כי שדרוג הגרפיקה עבר בהצלחה רבה.

יש בהחלט לציין כי הגרפיקה מוצלחת במיוחד בכל אספקט במשחק - החל מן הפרטים הקטנים במשחק, דרך הדמויות ופריטי הרקע שמופיעים במשחק ועד למפות השונות בהן תשחקו - כל הפרטים במשחק נראים נהדר ומתאימים לחלוטין לדור הנוכחי של הגיימינג.

סיכום ומסקנות

LEGO Harry Potter Collection הוא הזדמנות מצוינת לבעלי ה-PS4 שרוצים לקבל 2 במחיר של 1 ובהתאמה לדור הזה - אתם תקבלו גרפיקה המותאמת לדור הנוכחי, אותה משחקיות חביבה שקיימת בכל משחקי ה-LEGO וכאמור, 2 משחקים בחבילה אחת.

ציון סופי: 7.5 מתוך 10

אני מעוניין להודות ל"הד ארצי" על סיפוק עותק הסקירה של המשחק הזה.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.