"הרץ במבוך: תרופת המוות" - צילומי הסרט יתחדשו בפברואר, צאתו מיועדת לינואר 2018

מאת: נהוראי מבורך כחלון

סימני שאלה רבים ואינסופיים עמדו בחודשים האחרונים סביב הפקתו של "הרץ במבוך: תרופת המוות", הסרט החותם בטרילוגיית "הרץ במבוך", ועוד יותר עמדו סימני שאלה אודות השחקן הראשי בו, דילן או'בריאן, לאחר תאונה מזעזעת ומצערת שהתרחשה בעת הצילומים. ההפקה הוקפאה לאלתר ושאלות רבות ואינסופיות צצו, ונראה כי כעת, לאחר זמן כה רב, כולן מקבלות סוף סוף תשובות.
צילומי "הרץ במבוך: תרופת המוות", הסרט השלישי בטרילוגיית "הרץ במבוך" בבימויו של ווס בול ובהתבסס על סדרת ספרי הנעורים בכתיבתו של ג'יימס דשנר, החלו עוד בפברואר. אל סט הצילומים התייצבו שחקניו הראשיים, ובראשם דילן או'בריאן. הצילומים התקדמו כהלכה וכמצופה, בתכנון חברת ההפצה להוציא את הסרט לאקרנים בתחילת 2017. אלא שאז, באמצע חודש מרץ, התחוללה תפנית בעלילה ששינתה את כל התכניות.

בעת צילומי סצנת אקשן מורכבת ומלאת פעלולים, למה שיועד כנראה להיות אחד מחלקי השיא של הסרט, או'בריאן, אשר ידוע כמי שמעדיף לבצע את פעלולי דמויותיו לבד ומסרב בתוקף להשתמש בכפיל, נפגע ונפצע אנושות בתאונה מצערת במהלך אחד מפעלוליו. לא ידוע בדיוק מה השתבש ובאיזה סוג של פעלול, אך גורמים בהפקה מסרו לאתרי האינטרנט השונים כי היה מדובר בפעלול שמעורבים בו כלי רכב ובראשם אופנועי שטח. כתוצאה מהשיבוש, או'בריאן סבל מפציעות רבות וחמורות בכל גופו, והובהל במהרה לבית חולים.

אמנם לא נשקפה סכנה כזו או אחרת לחייו, אך במהרה התוודע לרופאים כי פציעותיו חמורות משנחשבו בתחילה. או'בריאן עבר בבית החולים תהליך שיקום באורך של כחודשיים, בהם הוא לא חשף את מצבו המדויק לאיש. במהלך החודשיים הללו, הוא עבר טיפולים מפרכים ש"ניקו" את הצלקות מעל פניו, בעוד אלו שבגופו החלימו לבדן, אם כי כמה נשארו ועלולות ללוות אותו למשך כל חייו.

מצבו הבעייתי למדי של או'בריאן הוביל לכך שמפיצת הסרט, 20th Century Fox, החליטה לדחות את הסרט מתאריך היציאה לאקרנים שייעדו לו במקור, ה-17 בפברואר 2017, לתאריך שטרם נקבע, והפקתו של הסרט הוקפאה לאלתר. בסופו של דבר, או'בריאן השתחרר מבית החולים כשעל פניו מתנוסס זקן ארוך ופניו נקיות לחלוטין מצלקות כלשהן (בעוד גופו, ובפרט זה הפנימי, עדיין סובל מכמה). הוא חזר במהרה לעבודתו הרגילה והמשיך בצילומיו לכמה וכמה פרויקטים, אם כי לא נמסרה הודעה כלשהי אודות "הרץ במבוך: תרופת המוות".

כעת, לאחר חודשים רבים של תהייה ממושכת, נודע כי 20th Century Fox מתכננת להפיץ את הסרט מחדש ב-12 בינואר 2018, וכי צילומיו יתחדשו כבר בחודש פברואר הקרוב, אז לוחות הזמנים של כל שחקניו יתפנו. או'בריאן ישוב לצילומי הסרט, אך טרם נודע האם הוא ימשיך לבצע את פעלוליו, או שמא הפעם יחרוג ממנהגו וישתמש בכפיל.

עד צאתו של "הרץ במבוך: תרופת המוות", אי-שם בעתיד הרחוק של שנת 2018, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק לחדשות נוספות.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.