עיכוב נוסף ל"גמביט": הבמאי דאג לימן עוזב את הפרויקט

מאת: נהוראי מבורך כחלון

עוד בשנת 2014, 20th Century Fox הכריזה כי היא נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים עבור סרט קולנוע אודות דמותו של המוטאנט גמביט, אשר יהווה חלק מהיקום הקולנועי של ה"אקס-מן". לתפקיד הראשי לוהק צ'אנינג טייטום ולכס הבימוי נשכר רופרט וייאט, והסרט יועד לצאת לאקרנים ב-2016. אלא שמאז, הסרט חווה טלטלות רבות, וכעת מגיעה זו המשמעותית ביותר.
כחודשיים בלבד לאחר שנשכר לתפקיד הבמאי, רופרט וייאט ("כוכב הקופים: המרד") כבר הספיק לעזוב את הפרויקט בקול תרועה ולהיעלם ממנו כאילו מעולם לא היה. העזיבה הפתאומית לקחה את 20th Century Fox למקום שהיא לא הייתה מוכנה לו, והיא החלה בחיפושים אחר במאי מחליף, חיפושים שארכו זמן רב מהצפוי. בסופו של דבר, 20th Century Fox שכרה לתפקיד את דאג לימן ("קצה המחר"), והיה נראה כי הפרויקט יחזור לתילו המקורי. אלא שאז, טלטלות נוספות הגיעו כשצילומי הסרט התעכבו בצורה ניכרת ואף כשהכוכב הראשי עמד לעזוב.

לאחר חודשים רבים של סימני שאלה ותהיות רבות, 20th Century Fox הכריזה כי היא מבטלת את צאתו של הסרט בתאריך המקורי אשר נקבע לו, ה-7 באוקטובר 2016, וכי היא דוחה אותו למועד שטרם נקבע, בהדגשה ניכרת מצידה כי הוא עדיין נמצא בפיתוח וכי היא לא מתכוונת לוותר על הפקתו. בנוסף, בחודשים האחרונים הארכיטקט של יקום ה"אקס-מן" של 20th Century Fox, סימון קינברג, דאג לציין בכל פלטפורמה אפשרית כי צילומי הסרט יתחילו בהקדם האפשרי וכי הוא יקרה בכל מחיר.

אלא שכעת, הסרט חווה טלטלה נוספת ומשמעותית למדי. הבמאי אשר יועד לו, לאחר חודשים רבים של חיפושים, הלא הוא דאג לימן, החליט כי אין בכוחו להמשיך ולחכות עד ש-20th Century Fox תתחיל להניע את הפרויקט ותתייחס אליו ברצינות, אז הוא פשוט עזב. ולא סתם כך, הוא בחר לעבור ליקום הקולנועי של DC ושם לביים את הסרט "ליגת הצדק האפל", אשר לפי דיווחים שונים עתיד לצאת ככל הנראה או באוקטובר 2018 או בנובמבר 2019, כששניהם תאריכים אותם הציבה DC כבר לפני כשנה.

אם כך, נראה כי "גמביט" נמצא, פעם נוספת, ללא במאי, וכי הוא ייאלץ להתעכב פעם נוספת. אין לדעת כמה זמן ייקח כעת למצוא במאי מחליף, אם בכלל. בנוסף לכך, אף על פי שהצהיר שוב ושוב כי הוא להוט למדי לעשות את הסרט, לא נראה כי צ'אנינג טייטום יסבול את העיכובים עוד זמן רב, ולא תהיה זו הפתעה אם ממש בקרוב נדווח על עזיבתו את הפרויקט.

20th Century Fox ממשיכה להסתבך בעוד ועוד צרות, ונראה כי היקום הקולנועי של ה"אקס-מן" מגיע לדשדוש נוסף. בשנה הבאה צפוי לצאת לאקרנים סרטו החדש של וולברין, שסיים לא מכבר את צילומיו, ומיד אחריו, בתאריך שטרם נקבע, "המוטאנטים החדשים" בבימויו של ג'וש בון ("אשמת הכוכבים"), אך לא נראה כי מלבד שני אלו ואחרים המתוכננים לזמן הקרוב, 20th Century Fox מתכננת דבר נוסף, ונראה כי היקום שלה על סף קריסה, במיוחד כעת עם ביטולו (ככל הנראה) הקרב של "גמביט".

מה אתם חושבים על זה? האם אתם עדיין מצפים לראות את "גמביט" ומאמינים שהוא יכול לקום מהקרשים? ספרו לנו מה דעתכם והישארו מעודכנים עם לייק בעמוד הפייסבוק שלנו.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.