Xbox - מדריך למיקסום נקודות ה-Gamerscore שלכם בפרופיל שלכם

מאת: מנהל Xbox Israel Community

הקדמה
 המדריךנועד לעזור לכם להרוויח את נקודות ה-Gamerscore המיוחלות במהירות ובקלות ויסביר לכם בשלבים ובחלקים את הדרכים השונות אשר יקלו עליכם בכל התהליך ובכך תוכלו להגדיל עד מאוד את נקודות ה-Gamerscore הכוללות בכרטיס השחקן שלכם.

מבוא


מערכת ההישגים (Achievements) תלויה ברמת הביצועים שלכם במשחק במשימות השונות ולעיתים ההישגים בעצם לא קשורים להצלחה במשחק אלא לביצוע של פעולה ספציפית מספר פעמים רב , ביצוע של פעולה ספציפית פעם אחת במקום מסויים או שמא ע"י מעבר בין דרגת הקושי הנמוכה של המשחק לדרגת קושי גבוהה יותר ובהתאם לתיאור ההישג המפורט במשחק.

ניתן למצוא את ההישגים במספר מערכות הפעלה מסוג Windows כגון: מערכת ההפעלה Windows לטלפונים הניידים, Windows 8 וגם Windows 10, מערכת ההפעלה של Xbox 360 וזו של ה-Xbox One. ניתן להרוויח אקסטרה נקודות גם בתוכן הנוסף אשר מגיע עם המשחקים. הנקודות מקושרות לכרטיס השחקן ב-Gamertag האישי שלכם ויילכו איתו כל עוד הוא קיים כאות הוכחה והוקרה לכך שהשגתם אותם.
אלא שב-Xbox One ניתן להרוויח יותר נקודות מאשר בפלטפורמות האחרות היות והמגבלה הקיימת במערכות הפעלה אחרות שונתה לסך גבוה יותר וכעת כל משחק ארקייד שהיה מספק לשחקנים בעבר 200-400 נקודות עבור ההישגים שלהם יכול לתת כעת ב-Xbox One גם 1000 נקודות ויותר.

מה הנקודות נותנות לנו?

נשאלת השאלה למה אנחנו בעצם עושים את זה ומה המדריך הזה ייתן לנו. הדבר הנחמד ביותר שהנקודות נותנות לשחקן הוא הנצחה במספרים אשר תמיד תלך איתכם וזאת מעבר לכבוד שתקבלו בעקבות השגת כמות גבוהה של נקודות. כמו כן, נוצרת תחרות בין השחקנים בכך שכל אחד רוצה להרוויח כמה שיותר נקודות, ובכך גם על הדרך להתקדם בשלבים השונים בכל הרמות(אפילו אם לא רצינו לשחק בהם). כפי שניתן לראות, הדבר מהווה מעין ערך מוסף למשחקים. בנוסף לכך, הנקודות עוזרות למכור יותר משחקים לצרכן(אפילו משחקים לא טובים) וזוהי כבר עובדה מוכחת של עשרות אלפי ציידי הישגים ברחבי העולם, וקיימת אפילו תוכנית בשם Live Rewards שבמסגרתה תוכלו לקבל החזר כספי על רכישות מסויימות כאשר גובה ההחזר יהיה בהתאם לכמות ה-Gamerscore שלכם כאשר 75,000 נקודות Gamerscore יזכו אתכם בהחזר כספי של 3% מסכום הרכישה ו-50,000 נקודות יזכו אתכם בהחזר כספי של 2% מסכום הרכישה.
קישור לתוכנית:
(התוכנית לא זמינה בישראל, מקווים שבעתיד נצורף אליה).


 חלק א' - השלבים לניתוח ה-Achievements(ייקראו בהמשך הישגים)

ברוב המשחקים ההישגים מחולקים ל-2, במצב יחיד(סינגלפלייר) ובמצב מרובה משתתפים(מולטיפלייר).
אותם גיימרים שאין להם מנוי Live Gold לא יוכלו להרוויח את הנקודות במצב מרובה המשתתפים ויוכלו להרוויח רק במצב סינגלפלייר, למעט משחקים מסויימים שבהם ניתן להרוויח נקודות ולהשיג הישגים שנחשבים להישגי מולטיפלייר באמצעות המולטיפלייר המקומי בקונסולה עם שלט נוסף מחובר.
כאשר אתם מקבלים את המשחק ניתן לברר מראש את רשימת ההישגים שלו בעת הכנסת המשחק למכשיר או על ידי בדיקה מוקדמת דרך אפליקציה מומלצת לאנדרואיד(יש גם גרסא חינמית) בשם Achievment More Pro
ניתן גם לבדוק את הרשימה המלאה של ההישגים באתרים מומלצים עליהם ארחיב בהמשך כמו:

מומלץ מאוד להתקין את האפליקציה הזו דרך החנות הדיגיטלית של Xbox One, אשר תרחיב ותפשט לכם את התיאורים, המדריכים הכתובים ו/או הוידאו אודות משחקים, וזאת במקום לגשת למחשב או לטלפון הנייד כדי לבצע חיפושים. להלן וידאו אודות פעולת התוכנה:
על מנת להבין איך להשתמש בתוכנה ביעילות אתם מוזמנים ללחוץ כאן.

אז מה עושים אחרי שהכנסנו את המשחק לכונן/התקנו אותו?

בראש ובראשונה קיראו את רשימת ההישגים והבינו בדיוק מה שייך לסינגלפלייר ומה למולטיפלייר, בדקו את דרגת הקושי של ההישג המבוקש, ואף תוכלו לבדוק האם מישהו מרשימת החברים שלכם השיג אותו בעבר או לא ולפיכך לדעת האם הוא קל או לא. דרך יעילה יותר למדוד את דרגת הקושי של הישג לפי שחקניםאחרים היא לפנות לאתרים המומלצים לעיל ולפי מספר השחקנים אשר השיגו או לא השיגו אותו ניתן להבין את דרגת הקושי של אותו הישג. בנוסף לכך ניתן לראות כמה אחוזים עוד נותרו לכם עד להשלמת ההישג כולו דרך תפריטי הקונסולה, מה השגתם, מה לא וכמה הישגים בעצם נותרו לכם.

רצוי לצרף חברים שיש להם את אותו משחק משותף, ע"מ שיעזרו לכם עם הישגי המולטיפלייר וגם על מנת שתוכלו להתייעץ
איתם לגבי הישגים שחסרים לכם בסינגלפלייר.

מידי פעם גם ניתן לראות שקובעים מפגשים בפורומים שונים ובקבוצת הפייסבוק לצורך השגת הישגים במקום המיועד לכך, ובמפגשים כאלה ניתן כמובן להשתמש בדרכים הפחות אלגנטיות ולרמות את המערכת, לדוגמא לתת לצד השני לנצח בכוונה מספר מסוים של פעמים ולהתחלף לאחר מכן כדי להשגי גם בעצמכם את ההישג וזאת מתוכננת ומתואמת מראש ובהתאם לתיאור ההישג.

חלק ב', הלכה למעשה

לאחר שניתחנו את ההישגים וראינו מה קשה ומה קל והחלטנו מראש על מה אנחנו הולכים, בדרך כלל נתחיל מההישגים הקלים ונעבור לקשים, וכמו כן ישנם גיימרים אשר יעדיפו להתחיל בסינגלפלייר ולאחר מכן יעברו למולטיפלייר ויש כאלו שיעשו הפוך(על מנת למצוא שחקנים ב-Live כמה שיותר מהר) ויש כאלו שגם וגם.

ישנם הישגים שהם זוללי זמן ויידרשו מכם השקעת זמן רב ויש כאלו שתוכלו להוציא ממש במהירות ולכן עדיף ללכת על המהירים
ורק לאחר מכן להשיג את אלו שדורשים מכם יותר זמן והשקעה.

לאחר שחישבנו את הזמן שנצטרך (פחות או יותר) נצטרך למצוא את החברים שיוכלו לעזור לנו, כפי שאמרתי ניתן להשתמש באתרים שונים לצורך כך, והאתר הכי טוב למציאת חברים שחסרים להם את אותם ההישגים הוא:

ניתן לצור באתר מעין סשנים בהם תסמנו מתי נוח לכם לשחק ומה אתם רוצים להשיג כך ששחקנים יצטרפו אליכם מכל העולם, ואף ניתן לפתוח סשנים לחברים ו/או לאנשים רנדומליים. באתר רשומים היום כחצי מיליון שחקני Xbox מכל העולם שפעילים בו ומשיגים הישגים בכל יום.

בנוסף האתר מציע שיטות חיתוך שונות אשר יקלו עליכם להתמקד במשחקים הקלים ויצביעו לכם על אפשרויות רבות נוספות מעבר למה שתפריטי הקונסולה או האתר הרשמי הציע לכם.

נקודה חשובה:

במולטיפלייר יש לשים לב האם הנקודות מקושרות למצב.
.Ranked or Non Ranked

חשיבות המארח

למארח(Host) יש תפקיד חשוב בהשגת ההישג במשחקי המולטיפלייר. המארח קובע את הזמן, את הניקוד ואת המפות ולכן יש לתאם עם המארח את התנאים במשחק לפני שמתחילים לשחק ולהקשיב בדייקנות להוראותיו. במידה ואתם רוצים להרוויח את הנקודות במהירות יש כמה אפשרויות אשר תקפות לרוב המשחקים:

*במידה והנקודות תלויות במספר נצחונות יש לבקש מהמארח לפתוח את החדר לפרק
הזמן הקצר ביותר, לדוגמא: 3 דקות במקום 30 דקות.

*במידה והנקודות תלויות במספר ההריגות (מי שהרג יותר מנצח) יש לבקש מהמארח להגדיר את המנצח במספר הריגות מינימלי, לדוגמא: הריגה אחת במקום 20 הריגות, יחסוך לכם את הזמן ובכך תוכלו ליצור יותר משחקים ונצחונות.

*לבקש מהמארח את המפה המוכרת לרוב האנשים בלובי על מנת שתוכלו למצוא אחד את השני בזריזות וכדי שתוכלו לתאם מקום מפגש ידוע במפה.

*לבקש מהמארח להתחיל את המשחק בדרגת הקושי הכי קלה ורק לאחר שסיימתם את הרמה לעבור לדרגת קושי גבוהה יותר, בדרך כלל דרגת קושי גבוהה יותר מזכה ביותר נקודות, אלא ובמידה והשלמת ההישג בדרגת קושי גבוהה מזכה אתכם כאילו עשיתם אותו גם ברמות הנמוכות יותר, יש להתחיל לשחק מדרגת הקושי הגבוהה ביותר בכדי לחסוך זמן.

אני לא מצליח להבין את ההישג המבוקש במשחק, מה עושים?

השיטה הנפוצה, הארוכה והפחות מומלצת היא להיעזר ב-Youtube או Google דרך מילות חיפוש נפוצות הכוללות את שם המשחק ושם ההישג, לדוגמא: שם המשחק_שם ההישג Walkthrough_Xbox_Youtube

בכדי לקצר תהליכים ולראות מראש מספר דרכים שונות לפתיחת ההישג בזמן הקצר ביותר מומלץ להשתמש בכלים ובאתרים שצויינו במדריך ואשר נועדו להקל עליכם את המשימה.
  
חלק ג' - רשימת משחקים שבהם ניתן להרוויח נקודות

באתר Easy Xbox 360 Achievements תוכלו למצוא משחקי Xbox 360 שקל להרוויח בהם נקודות לפי מיונים שונים. לדוגמא:

*משחקים שלוקח פחות מ-5 שעות לסיים אותם.
*משחקים שלוקח בין 5-10 שעות לסיים אותם.
*משחקים שלוקח בין 10-15 שעות לסיים אותם.
*רשימת משחקים זוללי זמן שמצד אחד כבדים ומצד שני קמצנים בנקודות כך שעדיף להמנע מהם.
*רשימת המשחקים הקשים להרווחת נקודות.
.צ'יטים להרווחת נקודות במשחק*
*גליצ'ים המשמשים להשגת הישגים.

למעבר לאתר לחצו כאן.


סיכום

הדרך הכי טובה ומהנה היא למצוא חברים שהם מאיצי נקודות ובשפת סנלנג מקצועית מבצעים "בוסטינג"(האצה) ב-Live, כך שתוכלו להיעזר בהם כדי להרוויח נקודות בעזרה מרחוק של חבר/ים משותפים ולכן עדיף למצוא שחקנים שיש להם כמה שיותר משחקים משותפים אתכם.
תוכלו למצוא שחקנים ישראלים בקהילת הפייסבוק ובטבלת ה-Gamertag אשר גדלה מיום ליום(נכון לעכשיו כ-300 שחקניות ושחקנים ישראלים) על ידי לחיצה כאן.

מומלץ שיהיה לכם שלט שני, עוד קונסולה וכמובן 2 חשבונות עם מנוי Gold למהדרין למי שרוצה להקל על עצמו אף יותר.

אם תרצו להתחרות בטבלת הדירוג של ההישגים הישראליים אתם מוזמנים להרשם לאתר ולטבלת הדירוג הישראלית לאחר מכן על ידי לחיצה כאן.


לעוד שאלות ודיונים בנושאי Xbox אתם מוזמנים להצטרף לקהילת המעריצים הרשמית.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.