PS4 Neo - דיווח חדש לגבי כיצד הקונסולה תתיישב עם ה-PS4 המקורי

מאת: יואל בראון

לאחר הספקולציות והשמועות, קיבלנו מספיק מידע בשביל לומר שה-PS4 Neo מחכה לאישור רשמי, ותו לא.
עלינו להפסיק לחשוב על האם הוא קיים, אלא לענות על השאלות הקשות בנוגע להשפעה שלו.
PS4 Neo
איך קונסולת "אמצע דור" שכזו תעבוד? אחרי הכל, כבר ראינו את זה בפעולה בשוק הקונסולות הניידות, עם ה-Gameboy Color, ה-Nintendo DSi וה-New Nintendo 3DS. אבל יש להן כמעט שלושה עשורים של עדיפות. הקונספט של שדרוג בתקופת חצי הדור חדש לעולם הקונסולות הנייחות.

אם כך נשאלת השאלה איך סוני מתכננת לשמור על הצרכנים שלה מרוצים ולהימנע מהבעיות המוחשיות כגון פיצול של בסיס המשתמשים?
בסך הכל, נשמע שסוני מתכננת לטעות בצעד של שמרנות וזהירות עם ה-Neo. כפי שזה נראה, סוני תעדיף שהקונסולה החדשה שלה לא תנוצל כראוי, מאשר ש-40 מליון אנשים שרכשו את ה-PS4 המקורי יתרגזו, ואולי בצדק.
לפי Eurogamer, סוני מתכננת לפתור את הבעיות האלה בכדי שמשתמשים לא יכוו מן ה-Neo באופן הבא:
  1. לא תהיה הפרדה ברשת ה-PSN בין ה-PS4 ל-PS4 Neo - מה שזה אומר בפועל הוא שמפתחים לא יכולים לנסות להפריד את בסיס השחקנים ב-PS4 וב-PS4 Neo במשחקים מרובי משתתפים. בנוסף, נאסר על מפתחים לספק יתרונות ובונוסים מבחינת משחקיות למשתמשי ה-PS4 Neo, כך שקצב פריימים גבוה יותר למשחקים מרובי משתתפים זה מחוץ לתחום.
  2. מאחר שהרשת המקוונת של סוני, ה-PSN, לא תבדיל בין שתי הפלטפורמות, שחקנים לא יוכלו להשתמש בשתי הקונסולות יחדיו כקונסולות העיקריות שלהם, ולמעשה יאלצו לבחור בין השתיים. הגרסאות של אותו המשחק ב-PS4 וה-PS4 Neo הן זהות, אותו הדיסק או אותו הקובץ. המשחק ידע להבחין על איזו קונסולה הוא רץ, ויתחיל ב"מצב ה-Neo" או "מצב הבסיס". משתמשי ה-PS4 Neo יקבלו את השדרוגים ללא תוספת תשלום (מלבד המחיר המקורי). במילים אחרות, אין צורך לשלם יותר או פחות בהתחשב בקונסולה שיש לך.
  3. "שיפורי Neo" יכולים להיעשות על משחקים קיימים ל-PS4 דרך עדכונים חינמיים. לבסוף, גרסאות ה-Neo של משחקים יכולות לקבל שיפור לכל הפחות, והן צריכות להגיע לרמת הביצועים של ה-PS4, אך אם מפתחים יבחרו לשפר את הגרסא של ה-Neo, יתאפשר להם לעשות זאת גם ע"י הרחבת התוכן שהם כבר מספקים במשחק הבסיס. לדוגמא, רזולוציות גבוהות יותר, גרפיקה טובה יותר, או מצב מסך מחולק בשביל ארבעה שחקנים, לעומת רק שניים על ה-PS4 הרגיל.  

כל זה מעניין מאוד, אך מעט מאכזב, זו לא קפיצה כמו שה-3DS עשה בזמנו, אך כמובן שזה רק חלק מן התמונה, כאשר ה-Playstation VR מגיע. אך כל זה, בשילוב עם ההסתייגות של אחד מאנשי סוני לגבי קיום ה-PS5, גורם לתהות האם סוני מתכננת לשדרג את הקונסולה באופן קבוע במקום לשחרר קונסולה חדשה, כפי שמיקרוסופט עושה עם Windows 10?
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.