דרדוויל עונה 2 - הביקורות הראשונות כבר יצאו והדעות חלוקות

מאת: לידור אטיאס

"דרדוויל" היא ללא ספק סדרה פורצת דרך. בנטפליקס וב-MARVEL בחרו בשחקנים לא כל כך מוכרים והצליחו ליצור סדרה נהדרת שסחפה מיליוני צופים ברחבי העולם במהלך העונה הראשונה. הביקורות היללו את הסדרה והדרישה לעונה שנייה התממשה ביום שישי האחרון, בו עלו לנטפליקס כל 13 הפרקים של העונה השנייה של "דרדוויל" באופן רשמי.
דרדוויל עונה 2

אז כן, בסך הכל עברו יומיים מאז, אבל כמובן שמכיוון שמדובר בסדרה מאוד מצופה שרבים חיכו לה ברחבי העולם כמובן שהביקורות הראשונות כבר באוויר, כולל ביקורות של אתרים שונים וכמובן ביקורות של הצופים שכבר ראו את עונה 2.

נתחיל מהצופים - בגזרה הזו יש 3 מדדים עיקריים: מדד IMDB, מדד Metacritic וגם מדד Rottem Tomatoes.
ההבדל בין שני המדדים הוא שמדד IMDB תמיד מתייחס לסדרה כאחת, כלומר, גם סדרה כמו "סאות' פארק" לה 19 עונות, יש בסך הכל ציון אחד כולל, בעוד שמדד Metacritic מאפשר לכל עונה לקבל ציון חדש ולפתוח דף חלק, לטוב ולרע.

אז במקרה של IMDB, השקלול של 2 העונות של "דרדוויל" זיכה את הסדרה בציון כולל של 8.8 מתוך 10 לפי כ-170,000 הצבעות שונות של צופים ברחבי העולם.

במקרה של Metacritic העונה השנייה מסתמנת כמוצלחת יותר מהראשונה בעיני הצופים, נוכח הציון המאוד מרשים של 9.1 מתוך 10, מה שמצביע על אהדה ואהבה רבה כלפי העונה הזו.

אבל הציון הגבוה באמת התקבל ב-Rotten Tomatoes, והוא עומד על לא פחות ולא יותר מ-96 מתוך 100! נתון מדהים במיוחד כשלעצמו.

אבל כמובן שהציונים לא מסתכמים במדדי הצופים ושניים מן האתרים שצויינו קודם לכן מכילים גם מדד של ביקורות של עיתונאים ואתרים אינטרנטיים כאלו ואחרים. אני מדבר כמובן על Metacritic ו-Rotten Tomatoes.

יש לציין מראש שבשני המדדים הללו הציון של העיתונאים נמוך מהציון של הצופים בדי הרבה.
במקרה של Metacritic העונה השנייה דורגה רע מאוד עם ציון של 68 מתוך 100 בלבד, מה שעשוי להצביע על בעיה כלשהי, אבל כמובן שלא אוכל להצהיר על דעתי האישית עד שלא אסיים לצפות בסדרה עד הפרק האחרון.
במקרה של Rotten Tomatoes הנפילה קצת פחות כואבת ומדובר בסך הכל בציון של 75 מתוך 100.

אבל לא תמיד המספרים מסבירים את מה שעומד מאחורי הביקורת. לכן על מנת שתבינו את הפערים, ליקטתי מספר טענות שהועלו בביקורות הפחות אוהדות - בראש ובראשונה הועלתה טענה על האופן שבו מוצגת דמותו של "המעניש", אשר לדעת המבקר הגיעה רק כדי להוות בסיס לסדרת המשך המבוססת עליה ולא מעבר לכך. חלק מהטענות האחרות קצת יותר כלליות ומדברות על משחק לא ראוי, כתיבה פחות טובה מבעונה הראשונה וחוסר חשק מצד השחקנים.

מה דעתכם? אתם אהבתם את הסדרה או לא? ומה דעתכם על הטענות?
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.