שישבת - מדריך הקולנוע שלי לסוף השבוע הקרוב

מאת: לידור אטיאס

סוף השבוע שוב כאן, הבישולים והארגונים בשיאם, שוב חוזר הניגון בכל הנוגע לנקיונות הבית וסף הלחץ שואף לאינסוף. אלא שבתוך כל זה, סוף השבוע הוא גם הזמן הטוב ביותר בכל השבוע כולו להיפגש עם בני המשפחה והחברים. חלקכם ודאי תמצאו לנכון לבלות בפאב או מועדון, אחרים יגיעו לתיאטרון או הופעה, והרשימה כנראה לא נגמרת. אבל אם אתם מתכוונים, כמו רבים אחרים, להגיע לבתי הקולנוע בסוף השבוע, רצוי שתצטיידו במידע הנדרש לצורך כך ואני כאן בשביל לענות שוב על השאלה הכי קשה לקבוצה של מבלים - "לאיזה סרט הולכים?"

ובכן בין אם אתם מחפשים סרט חביב לכל המשפחה ללכת אליו עם הילדים, ובין אם אתם מחפשים משהו פרוע לגמרי בסגנון שהכי מתאים לסוף השבוע - אני כאן בשבילכם.

הקטגוריה הראשונה עליה אדבר היא מקבילתה מן השבוע שעבר - סרט חדש המתאים למבוגרים ונוער בוגר יותר.

בעלי הזיכרון הטוב יותר בודאי זוכרים שבשבוע שעבר דיברתי כאן על דדפול, היה זה השבוע הראשון ליציאת שובר הקופות החדש של אולפני FOX וההתרגשות של המעריצים הייתה בשיאה. וכן, ההיסטריה בנושא הזמנת הכרטיסים הורגשה מאוד.
בזמן שעבר מי שרצה לראות את הסרט כנראה כבר ראה ובסך הכל אם ידעתם למה לצפות - סביר מאוד להניח שגם נהנתם.
הפעם אני אדבר על סרט אקשן-קומדיה חדש שיושב בדיוק על המשבצת של דדפול - "גרימסבי". בעוד שדדפול זכה לדירוג גיל של 16+, הפעם מדובר בדירוג הגיל האסטרונומי 18+, כזה שמצביע על משהו חריג מאוד בתוכן.
כבר נשאלתי השבוע מספר פעמים בנושא - כן חברים, דירוג הגיל הזה מוצדק, אך מכיוון שאני לא כאן כדי לכתוב ספויילרים, אני לא ארחיב ואשאיר לכם לראות את הטריילר ולהבין במה מדובר.
זה הוא סרט חדש בכיכובם של סשה ברון כהן ומרק סטרונג והוא מדבר על צמד אחים שהיו חברים טובים מאוד בילדותם והקשר ביניהם ניתק במהלך הילדות למשך 28 שנים. נובי(סשה ברון כהן) משוכנע שאחיו סבסטיאן(מרק סטרונג) עוד יחזור לביתם המשותף ועל כן למרות הצפיפות בבית - החדר של סבסטיאן הוא שטח אסור ושמור רק לשיבה של האח.
בנסיבות שאינן מקלות כלל, נובי מתאחד עם אחיו סבסטיאן ומגלה שמדובר במרגל ומחסל מן הדרגה הראשונה, אך מתוקף אותן נסיבות בעייתיות של האיחוד הזה, סבסטיאן הופך למבוקש בדרגה עולמית ובנקודה הזו מתחילה המנוסה של השניים(נובי מסרב להרפות ומתלווה לאחיו במהלך המרדף).

העלילה מסבירה יותר את האקשן ופחות את הקומדיה, ולכן אסביר על ההומור בנפרד - מדובר בהומור שהוא די חולני ודוחה במיוחד, אך גם כזה שמשלב רפרנסים ומקשר בין אירועים אקטואליים לבין עלילת הסרט והעניין הזה הרשים אותי מאוד. על ההומור פירטתי מאוד בסיקור הסרט וכאן יהיה הכי בטוח ומובן להגיד שההומור בסרט הוא בדיוק בסגנון של סרטי סשה ברון כהן, בעיקר מפני ששוב הוא גם מככב בתפקיד הראשי וגם כותב את התסריט.
אם אתם אוהבים אקשן ומתחברים לחלק גדול מסוגי ההומור שדיברתי עליהם בנוגע לסרט - עשו לעצמכם טובה ובקרו בבית הקולנוע בסוף השבוע הקרוב, אפשר גם ב-4DX.

הקטגוריה השנייה גם היא חוזרת ומדובר בסרט ילדים שמתאים לכל המשפחה.

בשבוע שעבר דיברנו על סרט גרמני בשם "הרוח הקטנה" שהוא סרט אנימציה סביר שמתאים לילדים ולכל המשפחה. השבוע החלטתי להקדיש את הפינה הזו לקולנוע ישראלי ולמי שמבחינתי הוא קולנוע ישראלי במיטבו - הסרט "אבוללה", שכבר מזמן הפך לשובר קופות בסדר גודל ישראלי.
במרכז העלילה עומד ילד בן 10 בשם אדם, הוא פיקח ובעל דמיון עשיר ופורה, אך לצד תכונות נהדרות אלו, הוא גם איבד את אחיו הגדול בתאונת דרכים ומאז משפחתו נהיתה מפורקת לחלוטין. יום אחד, כשנה לאחר מכן, חייו של אדם משתנים מקצה לקצה, כאשר במקלט שמתחת לביתו הוא פוגש באבוללה, מפלצת ירושלמית אגדית ובלתי נראית, אשר חושפת את עצמה רק בפני ילדים מיוחדים. בין השניים נרקמת חברות אמיצה, ואבוללה הופך לחברו הסודי והיחיד של אדם. העניינים מסתבכים כאשר הוריו של אדם חושדים כי הוא מסתיר מהם סוד, ובמקביל - לוחמי יחידת משטרה מיוחדת יוצאים למרדף, במטרה ללכוד את המפלצת.

מעל 100,000 צופים שכבר ראו ונהנו על אף הקונספט שנתפס תחילה כמשונה, כנראה אינם טועים, והשילוב בין הצילום הקולנועי הרגיל והאנימציה(דמותו של אבוללה) הוא פשוט מושלם בסרט הזה. אתם תהנו מסרט בעל עלילה חביבה שלא מופיעים בו שחקנים בעלי שמות מפוצצים(יהודה לוי, אולי בפעם הבאה) וגם מספק חווית הרפתקאות נהדרת שמתאימה לכל המשפחה. הדבר היפה הוא שבתחילת החודש הבא ייכנס הסרט לחודשו הרביעי בבתי הקולנוע(נתון נהדר עבור סרט ישראלי) ועד כה הוא זכה לדירוג של 8.5 במדד IMDB לפי 50 הצבעות של צופים.

אבוללה - עדיין בבתי הקולנוע ומאוד מומלץ למי שעדיין לא ראה.

הקטגוריה השלישית והאחרונה היא שוב סרט דרמה.

הפעם אני מביא לכם סרט שמשלב בין מתח ודרמה, בשם "ההונאה". מדובר בסרט החדש של אנתוני הופקינס, בו הוא הבעלים של אחת מחברות התרופות הגדולות בארה״ב, ושווה כ- 8.5 מיליארד דולר. חברתו לחיים אמילי מגלה במחשב האישי שלו קבצים המעידים על זיוף ניסויים רפואיים ותשלומי שוחד. אמילי חושפת את הסוד לבן זוגה לשעבר, בן (ג'וש דוהמל), עו״ד מצליח, שיחד עם שותפו הבכיר צ׳ארלס (אל פצ׳ינו) מחליטים לצאת לקרב על התביעה הגדולה בחייהם. אולם מהר מאוד העלילה מסתבכת כשאמילי נמצאת ללא רוח חיים ובן מואשם בהריגתה. במהרה בן וצ׳רלי מוצאים את עצמם במנוסה משלטונות החוק כמו גם מאנשיו של דנינג שמנסים לשמור על האמת חבויה.

אז כן, יש פה שמות גדולים והעלילה בהחלט חביבה, אבל למען האמת הדעות חלוקות סביב הסרט והיו מי שידעו לבקר אותו כהלכה וגם מי שכן אהבו אותו, אך במקרה הזה - לשיקולכם.
אני מקווה שנהנתם מהטור ושהצלחתם להבין טוב יותר מה כדאי לכם לראות בסוף השבוע הקרוב. אתם תמיד מוזמנים להגיב לי, תמיד כיף לי לשמוע את דעתכם, גם את המילים החמות וגם את ההערות.


התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.