LEGO Marvel Avengers - סיקור משחק הלגו החדש בחבורה

מאת: לידור אטיאס

LEGO Marvel Super Heroes שיצא באוקטובר 2013 בהחלט היה קרוב לשלמות. היה בו מגוון רחב של דמויות, שלבים נהדרים ומעט מאוד באגים. הפעם הגיעו המפתחים לפרוייקט הזה עם מטרה אחת ברורה - שחזור ההישג בצורה קצת אחרת. אז הם הוסיפו מפות מעבר למפה הראשית של העיר ניו יורק, הביאו דמויות רבות שהן חדשות לגמרי ולקחו מספר סרטים לבניית השלבים, והעלילה הראשית רצה על פני שני סרטי הנוקמים. מה התוצאה? ממש לא שחזור ההצלחה, אבל במשחק הזה היה טמון הפוטנציאל להרבה יותר מזה. מיד תבינו על מה אני מדבר.
LEGO Marvel Avengers

הדמויות

נתחיל דווקא בנימה חיובית. אמנם יש כמות לא קטנה של דמויות שחוזרות מ-LEGO Marvel Super Heroes, אבל בסופו של דבר יש גם הרבה דמויות חדשות וסגל שלם שכולל מעל מאתיים דמויות שניתן לשחק עימן. הדמויות עצמן לקוחות גם מהסרטים וגם מהקומיקס עצמו כך שחלקן חוות הופעה ראשונה מחוץ לקומיקס וממה שראיתי עד עכשיו אני מוכרח להגיד שאין שום בעיות ואף להיפך מכך - כל הדמויות מעוצבות בצורה מאוד יפה ושמחתי לראות שלמגוון די רחב של דמויות יש מספר הופעות(הדמות עם הכי הרבה היא כמובן איירון מן שלמעשה זכה למנגנון חדש להחלפה בין החליפות השונות.

הגרפיקה

נתחיל מלדבר על הגרפיקה בהקשר של הדמויות, שתתקשר לפסקה הקודמת באופן מדוייק למדי, ולאחר מכן נתקדם אל המפה. כפי שכבר ציינתי, על הממדלים הוטלה משימה לא פשוטה בהקשר של חלק מהדמויות - לקחת את דמות הדו מימד שלהן מחוברות הקומיקס השונות ולעשות מהן דמות תלת מימדית אותנטית וברורה, כזו שתייצר את הרפרנס במוחו של השחקן באופן כמעט מיידי אל דמות הקומיקס הישנה והטובה. בפועל אני חושב שנעשתה עבודה מצוינת ואת האתגר הקטן הזה החברה צלחה בהצלחה גם מבחינת מידול הדמויות וגם מבחינת הטקסטורות החדשות שהיו חלק מהתהליך.

נעבור מהדמויות אל המפות עצמן - כשאני בא לדבר על המפות במשחקי ה-LEGO אני לא יכול שלא לציין תהליך מעניין ומסקרן מאוד שמתרחש לאחרונה ומתגבר ממשחק למשחק - ככל שעובר הזמן מוצאים לנכון בחברה המפתחת לייצר יותר ויותר אובייקטים ונופים שלא בנויים או מורכבים באופן כלשהו מ-LEGO. ב-LEGO Marvel Avengers ישנם מספר אובייקטים שכאלה - האש במשחק שהמפתחים לא רוצים שאתם תצליחו לכבות עם קפטן אמריקה, מגוון די גדול של נופים, דבר שהוא מאוד בולט בסרטי MARVEL תורגמו לתמונות רגילות שלא קשורות ל-LEGO ודווקא הפיצוצים שמלווים אותם לרוב זכו לעיבוד משלהם בצורה של LEGO. מעבר לכך ישנם גם מספר עשבים שלא עובדו לכדי צמחי LEGO וגם כמובן המבנים הרבים במשחק, רובם בלתי שבירים והם אינם זוכים לעיצוב של LEGO.
LEGO Marvel Avengers
אז בסדר, קיימת התופעה הזו. אבל למה אני מציין אותה? כי שוב הצליחו ליצור הרמוניה נהדרת בין מה ש-LEGO לבין מה שלא וזה לא דבר של מה בכך, נחמד מאוד קצת לטוס לאורכן ולרוחבן של המפות לפני שמתחילים בכאוס הטוטאלי במרדף אחר כסף, קוביות זהב ודמויות. לכן גם במקרה הזה יש הצלחה גדולה, עכשיו נדבר על המקום שבו יש הכי הרבה מקום לביקורת במשחק הזה והוא המשחקיות.

המשחקיות

כנראה שחידוש אחד זה מספיק(בשביל המפתחים, בשביל השחקנים כנראה שלא). יש דמויות שלא הופיעו מעולם במשחקים הקודמים וזוכות לעיבוד ראשון משלהן אז זה טוב מספיק בשביל להצדיק את הדבקות באותה משחקיות ישנה. זו כנראה המחשבה שעברה במוחם של אותם מפתחים, מחשבה שהיא מוטעית מיסודה ולא נכונה כלל.
החידוש היחיד שאנחנו מקבלים בתוך המשחקיות עצמה הוא בתחום המיני-גיימס, אותו חידוש שחוזר על עצמו ממשחק למשחק ופשוט לא עושה את זה יותר.

הבעיה היא שזה לא הדבר היחיד שרע עם המשחקיות ומנוע המשחק. זוכרים מה אמרתי בתחילת הסיקור? אם לא, תנו לי להזכיר לכם - "LEGO Marvel Super Heroes שיצא באוקטובר 2013 בהחלט היה קרוב לשלמות. היה בו מגוון רחב של דמויות, שלבים נהדרים ומעט מאוד באגים."
כן, גם הפעם יש מגוון רחב מאוד של דמויות ושלבים נהדרים, אבל בפירוש אין כאן מעט מאוד באגים. הרבה מאוד בעיות מתרחשות ודבר שאפילו מפתיע לרעה עוד יותר הוא שהן מתרחשות במקומות חשובים ומרכזיים בשלבים, כאילו המשחק לא נבדק מתחילתו ועד סופו בטרם יצא לשוק. בעיקר מדובר בפונקציית כיבוי האש של קפטן אמריקה, שאם הוא צריך להשתמש בה בשביל קפיצה מקומה לקומה - זה לא יעבוד בלי תמיכה חיצונית שלכם כשחקנים, והרבה מאוד פעמים כשתבואו לכבות אש יחסית גדולה אתם תמצאו את עצמכם נשרפים פעמים רבות מלהבות אחרות, פשוט כי הדמות לא קופצת לאחור כמו שצריך.
LEGO Marvel Avengers
דבר נוסף - כשהדמויות המרחפות(ת'ור, איירון מן וכו') נמצאות במרחבים יחסית פתוחים, מה שקורה ברוב המשחק, אין להן אפשרות לבצע קפיצה כפולה כמו שאר הדמויות, הן פשוט יתחילו לרחף והרבה פעמים שלא צורך.

הבעיה האחרונה היא אי הסברה ואפילו פונקציות חדשות כמו האפשרות להחליף בין חליפות האיירון מן בתפריט מיוחד ואחר לא מוסברות. כמו כן במידה ואתם משחקים עם דמות כמו ברוס באנר או טוני סטארק, שלחיצה ממושכת על כפתור החלפת הדמות למעשה תגרום לכם להפוך לענק הירוק או להיכנס לתפריט חליפות האיירון מן בהתאמה, קשה מאוד להבין כיצד להגיע לתפריט הדמויות הרגיל, זה שעם כל שאר הדמויות תגיעו אליו עם לחיצה ממושכת על אותו מקש בדיוק.

סיכום

לסיכום - LEGO Marvel Avengers מחדש מעט מאוד ועדיין מצליח בדרכו שלו להיות חביב, עם כל הבאגים והבעיות. מומלץ לקנייה למעריצים בלבד, לפחות לפי דעתי.

ציון סופי: 7 מתוך 10

אני רוצה להודות ל"הד ארצי" על סיפוק העותק לסיקור המשחק.
התמונות בעיצוב צולמו על ידי i-bob. מופעל על ידי Blogger.